:: A LEGACY OF LOVE ::

a legacy of love ...
we hope the worse won't happen..but sometimes it does.. Don't wait until it's too late. Now is right time to learn how life insurance can help you leave a legacy of love for your family. PROTECT THE ONES U LOVE WITH LIFE INSURANCE

SARA 0193397871


Thursday 28 April 2011

TOLONGLAH ANAK ANDA DGN PLAN PENDIDIKAN YG BIJAK

Kepada ibu bapa, tolonglah anak anda. Wujudkan simpanan pendidikan mereka semasa mereka masih berusia 1 bulan. Saya suka melihat iklan sempena Hari Kebangsaan yg dibuat oleh Petronas ini.



Dana pendidikan anaknya telah disediakan dari kecil. Si anak tidak menyangka lantas memeluk si ayah terharu. Tidakkah anda ingin anak anda bangga dengan anda?
pp
Iklan di atas penuh pengertian. Tetapi saya suka mesej jelas yang disampaikan oleh iklan tersebut yang menunjukkan kesungguhan si ayah menyimpan duit untuk bekalan si anak di masa hadapan. Kepandaian si anak dalam merekabentuk tidak terkubur, apabila dapat membiaya anaknya sendiri melanjutkan pelajaran ke Institut Pengajian. Sesetengah ibu bapa berasa bangga apabila dapat membeli pakaian berjenama mahal untuk si anak, membeli barang mainan yang bukan murah, melimpahkan kemewahan untuk kehidupan si anak dengan handset, Sony Playstation dan pelbagai lagi…TETAPI mereka gagal untuk mewujudkan satu plan pelaburan untuk anak sebagai bekalan di masa hadapan, walaupun hanya perlu menyimpan RM100 sebulan.
pp
Kerana mereka menyayangi anda, anda sepatutnya menyayangi mereka juga ...

Tidak ada cara lain hanyalah dengan simpanan dan simpanan sebesar RM100,000 bukanlah satu simpanan yang boleh dikumpul dalam masa yang singkat..ia memakan masa antara 15 - 20 tahun kerana kebanyakan orang tidak mampu menyimpan dengan dana yang besar secara bulanan...

Pelaburan melalui saham amanah dan dana ekuiti adalah satu pelaburan jangka panjang yang efektif kerana pulangan yang diberikan untuk tempoh jangka panjang adalah melebihi kadar purata. Kami melihat instrumen ini adalah lebih baik dan pulangan yang lebih tinggi berbanding simpanan di bank, ASB, emas, tabung haji dan sebagainya.

Rintangan yang berlaku semasa tempoh pelaburan..

Dalam proses menyimpan dana pelaburan ini, banyak juga rintangan yang terjadi dan liku - liku ini haruslah ditangani dengan cara yang paling efektif..

1. Sepanjang anak - anak membesar, mereka terdedah kepada pelbagai penyakit yang berbahaya dan anda sebagai ibu bapa semestinya mahu memberikan satu rawatan yang terbaik kepada mereka. Ramai anak - anak menderita sakit kronik pada hari ini dan kebanyakannya memerlukan kos rawatan yang bukan sedikit..

Apabila memperkatakan mengenai kos rawatan, Hospital Kerajaan menyediakan kos termurah..tapi bagi kes-kes kritikal ia juga melibatkan kos yang tinggi..dan paling mendukacitakan adalah ramai pesakit terpaksa menunggu untuk tempoh yang lama. Kadang - kadang, disebabkan terlalu sayangkan anak, ibu bapa membawa anak mereka ke hospital swasta bagi mendapat rawatan. Dan sudah pasti kos tersebut adalah tinggi...
pp
pp
2. Rintangan yang kedua adalah, sepanjang tempoh pelaburan, risiko yang mungkin menimpa ibu bapa adalah seperti meninggal dunia atau hilang upaya bekerja untuk selamanya. Jika Pencari Nafkah hilang upaya bekerja, dimanakan lagi sumber pendapatan yang boleh dicariganti untuk meneruskan pelaburan pendidikan ini..Jadi anda harus melengkapkan perlindungan anda terlebih dahulu sebelum ahli yang lain pula dilindungi.
----------------------------------------------------------------------------------

Sebagai ibubapa, anda setuju jika saya katakan :

1) Anda mahukan pelaburan anak anda memberikan pulangan yang melebihi kadar purata untuk jangka masa panjang.

2) Dalam tempoh pelaburan, anda mahukan jaminan kewangan jika berlaku perkara yang di luar jangkaan seperti anak anda menghidap penyakit kronik yang memerlukan kos rawatan yang tinggi..

3) Dalam tempoh itu juga, anda sebagai ibu bapa mahukan jaminan kewangan jika sesuatu berlaku ke atas anda seperti meninggal dunia atau hilang upaya bekerja.

Mulakan dari sekarang! Bina dana simpanan pendidikan dan perlindungan untuk anak anda.
TANYA SAYA UTK PLAN PENDIDIKAN YG MENARIK...
SARA 0193397871

No comments:

Post a Comment