:: A LEGACY OF LOVE ::

a legacy of love ...
we hope the worse won't happen..but sometimes it does.. Don't wait until it's too late. Now is right time to learn how life insurance can help you leave a legacy of love for your family. PROTECT THE ONES U LOVE WITH LIFE INSURANCE

SARA 0193397871


Wednesday 20 April 2011

ADAKAH KITA BERSEDIA UNTUK HADAPI SEGALA KEMUNGKINAN???

Satu kenyataan yang perlu kita terima dalam hidup ini ialah ketidakpastian..hidup yg penuh dgn dugaan dan cabaran.. hidup yang penuh dengan teka teki..Apa yang bakal berlaku kepada kita pada masa akan datang?. Adakah kita masih bernafas pada esok pagi?


Boleh kah kita menjamin kita akan selamat jika kita keluar dari rumah,kita tidak akan mengalami kemalangan jalan raya?Kita akan sentiasa sihat?Adakah tanda-tanda demam yang kita alami tanda-tanda demam biasa?

Yang pastinya kita semua inginsentiasa SIHAT..TAPI HAKIKATNYA....Lihat sendiri di hospital. Di akhbar. Dan di kaca tv, ramai orang yang sakit. Malahan tidak mustahil jika satu hari , anda pula jatuh sakit?.

 Bayangkan jika anda sakit secara tiba-tiba dan terpaksa dirawat dihosital. Doktor menyarankan pelbagai jenis diagnotics test dan laboratory procedures. Tambah sedikit sebanyak kos ubat yang terpaksa anda ambil. Lama kelamaan  anda sembuh dan pulang kerumah. Walaupun penyakit anda mungkin sudah berakhir tetapi perbelanjaan hospital dan rawatan mungkin tidak akan tamat. Anda akan ada follow up secara kerap dan pemeriksaan perlu dilakukan dari semasa ke semasa. Bagaimana untuk anda menampung kos yang tiba-tiba wujud ini tanpa memberi kesan kepada kualiti hidup keluarga anda dan juga orang yang tersayang?
TETAPI.....andaikata anda mempunyai kad perubatan...adakah ia merupakan satu KETENANGAN MINDA???

Apakah yang boleh anda tafsirkan dengan fakta-fakta dibawah;
Sebanyak 40% doktor di negara ini berkhidmat di hospital swasta sedangkan jumlah keseluruhan katil hospital swasta hanya merangkumi 25%.
“People do not realise the workload of public sectors doctors is very heavy” Gleneagals Penang Consultant general surgeon Dr Vimal K. Vasudeavan say.
Dr Kong Chee Wan, pegawai perubatan di Jabatan Bedah, Pusat Perubatan Universiti Malaya berkata untuk pembedahan kes yang tidak mengancam nyawa seperti hernia, batu karang, dan knee/hip replacement mempunyai senarai menunggu dua hingga tiga bulan malahan lebih lama dari itu.
Kebanyakkan doktor senior terutamanya yang sudah berumur 40 keatas akan berhijrah ke hospital swasta kerana tawaran yang lebih lumayan
Kejatuhan ekonomi menyebabkan lebih ramai yang mengharapkan perkhidmatan hospital kerajaan menjadikan senarai menungggu semakin panjang
Kajian menunjukkan hospital kerajaan merawat pesakit dalam jumlah dua hingga tiga kali ganda lebih ramai berbanding dengan hospital swasta
Tidak kira anda kakitangan kerajaan ataupun swasta, anda tetap memerlukan kad perubatan sebagai pilihan dimasa-masa memerlukan. Kenapa tidak? Harga kad perubatan adalah mampu dimiliki.

Dengan memiliki kad perubatan ini, anda bukan sahaja membantu diri anda sendiri agar mendapat faedah perubatan terbaik disektor swasta, tetapi anda juga memberikan ruang dan peluang kepada mereka yang betul-betul memerlukan untuk menerima rawatan di hospital kerajaan.
Secara tidak langsung, anda telah membantu insan lain.betul tak?

Bilakah masa yang paling sesuai untuk anda dapatkan kad perubatan ini?
Milikinya SEKARANG sebelum semuanya terlambat. Kad perubatan boleh dimiliki bukan hanya dengan wang, tetapi juga dengan KESIHATAN. Oleh itu masa terbaik untuk membeli kad perubatan adalah ketika anda masih sihat. Jika sudah jatuh sakit, wang sudah tidak laku untuk membeli kad perubatan. Jangan bertangguh lagi ..
                   INSURANS HANYA BOLEH DIBELI KETIKA MASIH SIHAT...


SILA HUBUNGI SARA 0193397871..FREE QUOTATION....

No comments:

Post a Comment