:: A LEGACY OF LOVE ::

a legacy of love ...
we hope the worse won't happen..but sometimes it does.. Don't wait until it's too late. Now is right time to learn how life insurance can help you leave a legacy of love for your family. PROTECT THE ONES U LOVE WITH LIFE INSURANCE

SARA 0193397871


Wednesday 20 April 2011

Kenapa perlindungan takaful penting?


Secara ringkas, dalam ilmu perancangan kewangan, kita tidak digalakkan menyimpan telur di dalam satu bekas, kerana kalau terjatuh, semuanya akan pecah (hilang). Jadi, terdapat 3 cara yang berbeza untuk menyimpan iaitu:




1) Bank: Ini sebenarnya dipanggil "parking" duit sebab biasanya simpan di bank tak membolehkan kita menyimpan, yerlah, asyik nak keluarkan je betul tak? hehe

2) ASB/Unit Trust: Bagus, ini untuk "medium term" dan "long term"; maksudnya kita menyimpan untuk bayaran muka membeli rumah, bercuti atau mungkin untuk persiapan perkahwinan.

3) Great Eastern Takaful: Menyimpan dengan Takaful sebenarnya adalah secara "long term" kerana tarikh matang selepas 15 tahun dan ke atas, justeru simpanan kita selamat kerana simpanan tidak boleh dikeluarkan sebelum tarikh matang. Kebaikkan menyimpan di Great Eastern Takaful ialah kerana anda akan dilindungi dengan pakej perlindungan dari takaful yang ditawarkan; sebagai contoh, sekiranya anda ditimpa kemalangan sehingga berlaku kecatatan kekal (TPD) atau sekiranya berlaku penyakit kronik seperti Jantung, Kanser, Stroke dan lain-lain (36 jenis Penyakit kronik) anda akan dilindungi dengan medical card yg bernilai dari RM720K - RM1.6 Juta!. Melalui medical card ini, anda tidak perlu lagi mengeluarkan simpanan anda di Bank atau di Unit Trust/ASB. Tahukah anda bahawa KOS RAWATAN DI HOSPITAL PAKAR BOLEH MENCECAH PULUHAN RIBU HINGGA RATUSAN RIBU RINGGIT!!!.

Dan sekiranya berlalu TPD (Kecatatan Kekal) atau CI (36 jenis penyakit kronik) simpanan anda (Takaful Plan) secara automatiknya akan ditanggung oleh Great Eastern Takaful sehingga anda berumur 99 tahun. Dan dengan ini, simpanan anda akan berterusan dan tidak terusik, begitu juga simpanan-simpanan anda di ASB/Unit Trust dapat disimpan dan tidak perlu dikeluarkan untuk menampung kos perubatan anda.

Sebaliknya jika anda tidak mempunyai pakej simpanan takaful ini, anda mungkin terpaksa mengeluarkan semua simpanan yang telah lama anda simpan dan sekiranya tidak mencukupi, anda terpaksa meminta belas ihsan orang lain. Adakah anda ingin mengharapkan ihsan orang? Jadi renung-renungkan ya teman-teman : )







No comments:

Post a Comment